Çernobil geri dönüyor STALKER 2 video oyununun çıkışı hakkında bildiğimiz her şey.
STALKER 2, Ukraynalı oyuncular arasında ve Sovyet sonrası alanın tamamında en çok beklenen oyunlardan biridir. İlk kez 2010 yılında duyurulmuştu ve o sırada GSC Game World stüdyosu hayallerinin bir projesini yaratmayı ve franchise’ın önceki bölümlerini gölgede bırakmayı amaçladı.
Çernobil geri dönüyor STALKER 2
Ancak, üretim hızla çıkmaza girdi ve geliştirme ekibinde sorunlar başladı. 2011’in sonunda, STALKER 2’nin oluşturulması donduruldu ve ardından GSC başkanı Sergey Grigorovich şirketin feshedildiğini açıkladı.
Dizinin hayranları için karanlık zamanlar geldi. Birçoğu, dizinin yeni bölümünde bölgeyi asla ziyaret edemeyeceklerini hissetti. Ama birdenbire herkes için, GSC Game World küllerinden yeniden doğdu, ” Cossacks 3 ” ü piyasaya sürdü ve 2018’de ikinci kez STALKER 2’yi duyurdu.Geliştiriciler sadece oyunun adı ve 2.0.2.1 numaralı bir resim yayınladılar.
Bir sürüm penceresi için alınmışlardı, ancak hayranlar için aylar sonrasına kadar çözmedikleri bir şifreydi. Ancak, bulmacayı çözmek, oyun hakkında ek ayrıntılar bulmaya yardımcı olmadı ve yaratıcıların kendileri de STALKER 2 hakkında konuşmak konusunda çok isteksizler.
Yine de, yeniden duyurudan bu yana geçen iki yılda, devam filmi ile ilgili bazı detaylar, ipuçları, söylentiler ve teoriler birikti. Bilgi alanını günlük olarak takip etmeyen sıradan oyuncular önemli detayları kolaylıkla gözden kaçırabilir
Genel kavram
2020 yazında, stüdyo GSC Game World, STALKER 2 için bir fragman doğurdu ve önemli sorulara cevap verdi. Bununla birlikte, video yalnızca konumları, anormallikleri ve karakterleri içeren bir çerçeve kesimi içeriyordu ve devam filminin belirli yönleriyle ilgili hikayede, yaratıcılar çok belirsiz ifadeler kullandılar.
Ayrıca, yaklaşan projelerinin piyasaya sürüldüğünde Xbox Game Pass’te görüneceğini duyurdular. Ve büyük single’ları abonelik yoluyla dağıtmak, satışları olumsuz etkileyebileceğinden karlı değildir.
Tüm bu faktörler hayranları üzücü bir düşünceye yönlendirdi: STALKER 2 bir hizmet modeli ve çok oyunculu unsurlar kazanacak. Bu tür projeler, Xbox Game Pass modeline mükemmel bir şekilde uyar, çünkü hızlı bir şekilde geniş bir izleyici kitlesi edinme fırsatı elde ederler.
Ve taraftarlar arasındaki şüphe derecesi önemli ölçüde arttığında, STALKER 2’nin Halkla İlişkiler Müdürü Zakhar Bocharov resmi bir açıklama yaptı. Oyunun beklendiği gibi muhafazakar olacağını söyledi – ” çok büyük ve çok havalı bir single.” Genel olarak, taraftarlar nefes alabilir, çünkü devam filmi görünüşe göre franchise’ın önceki bölümlerinin ideolojik bir devamı olacak.
Hikaye anlatımıyla ne yapıyorsun?
Bu yüzden hikayede işlerin nasıl gittiğini merak ediyoruz. Geliştiriciler sadece oyunun ahlaki seçimlerle büyük ölçekli doğrusal olmayan bir hikayeye sahip olacağına söz verdiler. Kullanıcı tarafından alınan kararların karakterleri, yerel olayları ve tüm dünyayı etkileyeceği iddia ediliyor.
Elbette kulağa harika geliyor, ama haydi fantezinin uçuşunu durduralım ve gerçeğe dönelim. Büyük bir prodüksiyon bütçesine sahip deneyimli bir ekip bile böylesine derin bir rol yapma sistemini uygulamakta zorlanacaktır. GSC Game World, Microsoft’tan destek almasına rağmen, hem insan hem de finansal olmak üzere gereken miktarda kaynağa sahip değil.
Büyük olasılıkla, STALKER 2’de, seçilebilecek seçeneklere sahip birkaç çatalımız olacak, bu da bireysel NPC’leri etkileyecek, belki de belirli bir konumdaki durumu biraz değiştirecek ve oyuncuları birkaç hikayeden birine yönlendirecek. Daha sonra hayal kırıklığına uğramamak için daha fazlasını ummazdım.
Ama kim bilir, aniden GSC Game World kafasından atlayacak ve tüm vaatlerini yerine getirecek ve şüphecileri ağızlarını sonuna kadar açık bırakacak.
Bu arada, STALKER 2’deki olay örgüsüyle bağlantılı komik bir fan teorisi var. Geliştiriciler, sosyal ağlarında Çernobil kazasından önce ve sonra dışlama bölgesindeki yerleri gösteren oyundan sanat yayınladılar. Bu nedenle taraftarlar, oyunda zaman yolculuğunun görünebileceğini düşündüler.
Böyle bir olasılık tamamen göz ardı edilemez, ancak yapılırsa, yalnızca geçmişe dönüşle birlikte dikkatlice sahnelenmiş olay örgüsü parçaları biçiminde olacaktır. Tam teşekküllü bir tamirci olarak zamanın manipülasyonunu uygulamak çok zordur ve neredeyse hiç kimse bunu iyi yapamamıştır.
Ve STALKER 2 ana karakteri ile olay örgüsünü tuhaflıklar ile kapatalım. Oyunun ilk fragmanının sonunda ormanın ortasında tam üniform duran bir karakterin olduğu bir çerçeve var. Seyirci hemen bunun kahramanı olduğunu düşündü, ancak GSC Game World onu bir takipçi – bölgenin kahramanı olarak nitelendirdi. Bu kadar belirsiz bir cevabı olan geliştiriciler, kendilerine manevra alanı yarattılar.
İfadeleri benden şu varsayımları yapmamı sağladı: ya karakter editörde yaratılabilir ve STALKER 2’de önceden yazılmış bir kahraman yok ya da olay örgüsü ana karakter etrafında gelişmiyor ve ona gözlemci bir katılımcının rolü verilecek. İkinci versiyon, doğrusal olmama ilkeleriyle çelişir, çünkü seçim, sonuçlarını tırmıklamak zorunda kalacak olan belirli bir kişi tarafından yapılmalıdır, böylece sadece birincisi kalır.
Oyun Dünyası
Bir kez daha, sadece bilgi tanelerine sahibiz. GSC Game World’e göre, STALKER 2’de kullanıcılar modern oyunlarda bulunan en büyük açık dünyalardan birini görecekler.
Yazarlar ayrıca A-Life yaşam simülasyon sistemini iyileştirmek için çalışıyorlar. Kullanıcı bunlara katılmasa bile oyunda sürekli olarak değişen önemde olayların olmasını istiyorlar.
Yine, her şey kulağa hoş geliyor ve yine buna inanmamalısın. Red Dead Redemption 2’de bile böyle bir yaşam simülasyonu yoktu ve efsanevi Rockstar’dan bahsediyoruz. Elbette GSC, kendisini NPC’ler arasındaki bir tür etkileşimle sınırlandıracak, belki de onlara günlük bir rutin ekleyecek ve kullanıcının seyahat ederken yanlışlıkla katılımcı olacağı mini görevler uygulayacaktır.
Konumlara gelince, STALKER 2’de hem eski bölgeler hem de yeniler görünecektir. İlk fragmanda oyunculara Pripyat’ta bir dönme dolap, bir tür yeraltı tüneli, bir takipçi kampı ve görünüşe göre bir laboratuvar gösterildi. İkincisinin içinde kapalı kapsüller var ve içlerinde mutasyona uğramış canlı organizmalar var.
Oyundaki anlatımla ilgili olup olmayacakları hala bilinmiyor. Call of Pripyat’ın harap gemisi ” Skadovsk” ve üst geçit ” Pripyat-1″ kesinlikle eski lokasyonların devamına katkıda bulunacak . STALKER’ın resmi sosyal medya hesaplarında yayınlanan son teaserlarda yer aldılar.
Oyuncular STALKER 2 oynanışının hayalini kuruyor mu?
Şüphesiz tüm oyuncular, STALKER 2’nin ilk bölümlerinden yeni ilgili fikirlerle geliştirilmiş ve parlak bir oyun görmeyi hayal ediyor, değil mi? Ben de, ama şimdilik rüya görmek kalan tek şey. Oyun sadece gösterilmiyor, hakkında hiçbir şey söylenmiyor bile.
Oyunla bir şekilde ilgili olan tüm resmi bilgiler, yeni bir anormalliğin ve düşmanların varlığına indirgeniyor. İlkinin konumdaki konumu, serinin en tanınmış özelliklerinden biri olan cıvatalar kullanılarak kontrol edilmeye devam edecek. Ve belki de düşmanların benzersiz saldırıları vardır ve sizi kendilerine uyum sağlamaya zorlar.
Oyun hakkında düşünmek ve hayal kurmak uzun zaman alabilir, ancak bunda çok az anlam var. Teorilerin ve varsayımların bir temeli olması için daha fazla ayrıntıya veya en azından geliştiricilerin ipuçlarına ihtiyacınız var. Şimdi tek bir şeyden eminim: STALKER 2 türü değiştirmeyecek.
Aksi takdirde oyun, karşılayamayacağı hayran kitlesini kaybetme riski taşır. Eski hayranlar, markanın tüm ağırlığını elinde tutuyor, bu nedenle, ilk parçaların ruhuna uygun ekipman, toplanma ve görevlerle tanınmış bir rol yapma oyunu bizi bekliyor.
Mod desteği
STALKER’ın popülaritesi, kısmen güçlü bir modlama topluluğu sayesinde bu kadar yüksek bir seviyeyi korumuştur.
Meraklılar, franchise’daki üç oyuna yeni içerik ekleyen ve geliştiren sayısız ücretsiz proje yayınladı – Shadow of Chernobyl, Clear Sky ve Call of Pripyat.
Aslında, GSC Game World dağıtıldığında geliştiricilerin yükümlülüklerini yerine getiriyorlardı. Stüdyo bunun farkında ve modacılara teşekkür etmeye çalışıyor.
Şirket, STALKER 2’yi piyasaya sürüldüğünde modlar oluşturmak için araçlar sağlamaya söz verdi. Ve oyun yüksek kalitede çıkarsa, farklı boyutlardaki modlar kendilerini uzun süre bekletmez.
Grafikler ve ses
STALKER 2 için ilk fragman, geliştirme sırasında motor olarak kullanılan Unreal Engine 4 üzerinde oluşturuldu. Genel olarak, resim iyi görünüyor, birçok insanın diziye aşık olduğu dışlama bölgesinin çürük ve kasvetli bir atmosferi var.Bununla birlikte, sevinmek için henüz çok erken, çünkü gösterilen kareler bir ” hedef oluşturma”. Bu terim, geliştiricilerin projenin son sürümünde elde etmeye çalıştıkları grafiklerin kalitesini ifade eder. Ancak başarılı olup olmayacakları hala bilinmiyor. Artık STALKER 2 film müziği hakkında konuşmak da zor.
Geliştiriciler, biri hayranların hiç beğenmediği sadece iki melodiyi paylaştı, ikincisi ise gergin ortam.